Tjenester

Allmenn praksis

Akutt hjelp på dagen

Fyllingsterapi

Protetisk behandling(kroner-broer-metallkeram eller helkeram)

Gull

Porselen (laboratoriefremstilt)

Proteser

Rotfylling

Bittskinner (ledd, muskel-bittplager)

Tannkjøttbehandling

Trygde refusjon ( helfo)

Estetisk tannbehandling

Mellomrom mellom tenner kan justeres med plastisk fylling eller med kroner/ skallfasetter. Fyllinger som ikke ser bra ut kan også byttes ut. I dag finnes det flere alternativer for deg som ønsker et vakrere smil.

Tannbleking

Misfarging kan fjernes med Airflow. Tannbleking har blitt en vanlig metode for å få bort misfargede eller gule tenner.

Rotfylling

En rotfylling må utføres på tenner der nerven har dødd eller er betent, ofte som følge av påkjenninger på tannen. Påkjenninger kan værer for eksempel slag mot tannen, tanngnissing, eller dype hull og fyllinger.

Å rotfylle er å forhindre at infeksjoner oppstår i tannens nerve eller å stoppe spredning av infeksjoner som allerede har oppstått.

Fjerne Visdomstenner

Visdomstannen må ofte fjernes fordi den er delvis frembrutt og inneklemt mot tannen foran

Normal vil du få visdomstenner i 18-20 årsalderen, men de kan også komme senere

Visdomstannen er den bakerste tannen i tannrekken og den siste som bryter fram. Ofte er det for liten plass til denne og den kan derfor bli stående å stange mot tannen foran

I enkelte tilfeller kan visdomstannen gjøre skade på tannen foran. Det kan også oppstå infeksjon i vevet rundt og du opplever smerter fra området. Det er da anbefalt å fjerne tannen

Tannlegeskrekk

En halv million nordmenn er veldig redd for å gå til tannlege og rundt 200.000 av disse er så hardt rammet at de har det som kalles “odontofobi-tannlegeskrekk”. Det er mulig å bli kvitt skrekken!

Det er viktig at våres pasienter føler kontroll hele tiden under hvert trinn. Ved første besøk setter vi av god tid til undersøkelse av tenner og hører hva slags erfaring du har hatt fra tidligere tannlegebesøk

Fortell at du er redd. Vi skal ta hensyn til hvilke dårlige opplevelser du har hatt. Dette gjelder også gode opplevelser – slik at vi kan gjøre det på samme måte!

Si ifra hvis det gjør vondt. Det skal være en SMERTEFRI behandling hos oss, det skal være behagelig! Den typiske tannlegesmerten ved borring trenger du ikke kjenne i det hele tatt . Si fra hvis det gjør vondt, så få du mer bedøvelse

Musikk på øret: Hvis du ikke liker borrelyden og surklelyden fra spyttoppsamleren med smerte, kan det være lurt å prøve musikk på øret. Dette kan fungere som en fin distraksjon.

Unngå venterommet: Forsterker lukten og lydene på venteværelse frykten? Isåfall kan du be oss om å ringe deg når det er din tur, slik at du kan vente ute. Be oss også om å si ifra hvis det blir forsinkelser, slik at du eventuelt kan gå en liten tur mens du venter.

Trygderefusjon

Trygderefusjon skjer gjennom HELFO.